Home    Contact  

 
                                                                                                                         Prestatie Optimalisering sinds 1995
 
 

  
KIES INFO:


  CHIPTUNING OP LOCATIE
  VRACHTWAGEN  ECOTUNING
  INFO CHIPTUNING
  ECO-TUNE
  AANBIEDINGEN
  GASTENBOEK
  NIEUWS & NIEUWE TYPES
  DEALERS
  KIES UW MERK
  HOME
  CONTACT
 



 


 

 

 

 
INFO DIGITUNE:

 


De DigiProg:

DigiTune introduceert eigen systeem, hiermee kunt u des-gewenst
uw auto elk moment weer standaard maken en Tunen.


Hoe werkt het systeem:

Bij tuning wordt de standaard software als wel de geoptimaliseerde software van uw auto in de DigiProg geprogrammeerd.
Bij het standaard maken van uw auto sluit u de DigiProg
aan op de OBD poort van uw auto. (diagnose stekker)
Bij een update van uw de dealer sluit u de DigiProg aan uw
computer en wij uploaden de nieuwe software in uw DigiProg.
Hierna laadt u de software eenvoudig via de OBD poort in uw auto.
De DigiProg is leverbaar vanaf 20 maart en kost 1190,00
U kunt hem voor ieder type auto gebruiken en na verkoop van uw
auto opnieuw door ons laten optimaliseren voor uw volgende auto.



DE ECHTE CHIPTUNING !


De echte chiptuning gaat veel dieper dan montage van een module stekker of powerbox en bied daardoor meer mogelijkheden. Je praat dan namelijk over aanpassing van het motormanagement, het computerhart dat alle functies van de motor aanstuurt. Je kunt het vergelijken met het experimenteren met sproeiers, het afregelen van carburateurs en het wijzigen van het ontstekingstijdstip in vroeger tijden.

Tegenwoordig modificeren wij de software, maar het kost ons soms een paar honderd uur om een ideaal veld te ontwikkelen. Je moet overigens voorkomen dat de orginele programmatuur wordt aangepast, zodat je het standaard management altijd weer kunt resetten. Bovendien is de software van het individuele motormanagement niet altijd gelijk, fabrikanten wijzigen tussentijds nog wel eens van leverancier of modificeren details in software en die gegevens zijn niet altijd beschikbaar.



MOTORMANAGEMENT

De motoren van de meeste moderne auto's worden gestuurd door een computer, de z.g. motormanagement computer. Deze computer meet via sensoren o.a.: inspuitdruk, gaspedaalstand, luchtmengsel, toerental, belasting, enz. Aan de hand van deze gegevens regelt de computer het inspuitmengsel, brandstofverbruik,ontstekingstijdstip en eventueel de turbodruk. Door modificatie van de computer is het mogelijk de samenstelling van het brandstofmengsel aanzienlijk te verbeteren, binnen de toleranties van uw motor

 

HET BEGRIP CHIPTUNING

ECU [ Electronic Control Unit ] FUNCTIES Electronic motor management.

Regeling Ontsteking, afhankelijk van toeren,last,temp, het juiste ontstekening
te berekenen Het ontstekingstijdstip beinvloedt motorvermogen en brandstofverbruik.
Met een oplopend motortoerental is een aanpassing van de ontsteking nodig

Regeling Pingelen, pingelen voorkomen door ontstekening aan te passen.
Met een hoge compressie loopt men een grotere kans op het kloppen van de motor.

Regeling Brandstof inspuiten, benodigde inspuittijd en hoeveelheid regelen.
Dit brandstof inspuiting bestaat uit meerder onderdelen zoals een brandstofpomp
een brandstoffilter, een brandstofdrukregelaar en de brandstofinjector

Regeling Lambda uitlaatgas regeling.
Ervoor zorgen dat de ingespoten brandstof zo goed mogelijk verbrandt.

Regeling Stationair stationair regeling toerental constant.
Het meten van het stationair toerental en dit dan constant houden

Regeling Turbo druk laadvolume uitrekenen
Het berekenen van de druk in de turbo en het nodige volume.

Regeling Uitlaatgas schadelijke stoffen controle
Het regelen van de uitlaatgassen

Regeling Veiligheid storingen voorkomen
Het checken van gegeven waarden om storingen te voorkomen.